تاریخچه برند دیوید یورمن

تاریخچه برند دیوید یورمن

بدون شک افرادی که به خرید طلا و جواهر علاقمند هستند با نام این برند لوکس و محبوب کاملا آشنایی دارند. David Yurman یا دیوید یورمن در سال ۱۹۸۰ با کمک و همراهی همسرش “سیبل” برند خود را با نام خانوادگی‌شان تاسیس کردد. در حال حاضر این برند با گذشت بیش از 40 سال همچنان به عنوان یکی از برندهای لوکس و لاکچری در صنعت مد و فشن شناخته می‌شود. اولین و در واقع شعبه اصلی برند دیوید یورمن در شهر نیویورک قرار دارد.‌ از زمان تأسیس این شعبه تا کنون بیشتر از 30 شعبه دیگر در نقاط مختلف جهان تاسیس شده است. در این مقاله به بیان تاریخچه برند دیوید یورمن می‌پردازیم.

سال ۱۹۴۲

دیوید یورمن سال ۱۹۴۲ در شهر نیویورک متولد شد.

سال ۱۹۵۸

دیوید یورمن در سنین نوجوانی متوجه علاقه زیاد خود نسبت به هنر و مجسمه‌سازی شد. او حتی مجسمه های خود را در دوران تحصیل دبیرستان می فروخت. در واقع این علاقه زمینه‌ساز ورود او به صنعت طلا و جواهر می‌باشد. پس از ورود دیوید یورمن به صحنه هنر و مجسمه‌سازی و برای رشد بیشتر در این حرفه، تصمیم گرفت مشغول یادگیری رشته جوشکاری شود. در واقع آشنایی و تسلط به این حرفه برای دنبال کردن هنر مجسمه‌سازی لازم بود و به همین دلیل دیوید این مهارت را زیر نظر مجسمه‌سازی معروف به نام ارنستو گونزالس آموخت. یورمن در طول این دوران یاد گرفت که چگونه اشکال 3 بعدی را به وسیله میله‌های فلزی مذاب ایجاد کند، از این روش به عنوان طراحی در فضا یاد می‌شود.

سال ۱۹۶۹

همچنان که یورمن به مجسمه‌سازی مشغول بود با خانم نقاشی روبرو شد که زندگی‌اش را متحول کرد. در واقع سیبل همسر دیوید یورمن شخصی بود که با ورود به زندگی دیوید و آشنایی با مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌های او به دنیای هنر و اشتیاقش در خلق ایده‌های نو، اولین جرقه‌های تاسیس جواهرسازی را در ذهن دیوید یورمن روشن کرد.

اولین ملاقات این زوج زمانی بود که سیبل برای درخواست کار به کارگاه ون د بوونکمپ آمد. سیبیل، در زمینه تولید پاستل، رنگ و گرافیت کار می کرد اما زمینه اصلی کار او نقاشی بود. طرحXهایی که امروزه در جواهرات برند یورمن دیده می‌شود در اصل در نقاشی های سیبل وجود داشتند.

سیبل در استودیوی بوونکمپ استخدام شد و پس از چند ماه علاقه دورادور، وی از دیوید پرسید که آیا علاقه دارد در یک سفر یک روزه به منطقه Bear Mountain در نیویورک به او بپیوندد؟ و با گذر زمان، رفته رفته آن‌ها بیشتر به احساس عمیق بینشان پی بردند.

David and Sybil Yurman
دیوید و سیبیل یورمن

سال ۱۹۷۹

نهایتا این زوج با استعداد و هنرمند، ده سال پس از اولین ملاقاتشان با یکدیگر ازدواج کردند.

با درخواست‌های مکرر سیبل دیوید برای اولین بار وادار شد دست به خلق اولین اثر هنری خود در این حوزه بزند. در زمانی که سیبل به دلیل حضور در یک گالری هنری نیازمند زیورآلات خاصی بود دیوید یورمن گردنبندی مفرغی به نام دانته را ساخت که طراحی آن از مجسمه‌های پیچیده و به هم پیوسته تشکیل شده بود. سیبل با کمال میل این گردنبند را برای حضور در گالری هنری به گردن آویخت و صاحب گالری شیفته این گردنبند شد، درحدی که حاضر بود برای تولید مجدد این طرح خاص و بی‌نظیر هزینه‌ زیادی بپردازد. این مسئله به دیوید یورمن و سیبل اطمینان داد که می‌توانند از طریق زمینه‌های هنری و مجسمه‌سازی خود جواهرات استثنایی را تولید کنند. با فروش نقاشی های سیبل، سرمایه اولیه برای ساخت جواهرات توسط آن تامین شد. سیبل درباره این مسئله می‌گوید: من و دیوید تنها می‌خواستیم با هم کار کنیم و چیزهای زیبا بسازیم.

سال ۱۹۸۰

برند دیوید یورمن دقیقا یک سال پس از ازدواج این دو هنرمند راه‌اندازی و تاسیس شد. یورمن و همسرش سیبل پس از راه اندازی این برند تصمیم گرفتند در این مسیر جواهراتی را طراحی و تولید کنند که به نوعی یک اثر هنری تلقی شود. به دلیل نگاه خاص و بسیار متفاوت این زوج به طراحی زیورآلات طولی نکشید تا نام برند دیوید یورمن سر زبان‌ها بیافتد و به گوش تمام علاقه‌مندان صنعت طلا و جواهرسازی برسد.

سال ۱۹۹۷

برند محبوب و پرطرفدار دیوید یورمن خیلی زودتر از حد انتظار مشهور شد به طوری که در این سال، آن‌ها اولین و تنها طراح اصلی جواهرات بودند که در جواهرات نقره استرلینگ، الماس را قرار دادند!

این شرکت خانوادگی در حال حاضر با بیش از چهل سال سابقه فعالیت، همچنان با درخشش سال‌های ابتدایی فعالیتش به طراحی و ساخت قطعات خاص و متفاوت هنری مشغول می‌باشد که هر کدام زیبایی منحصر به فردی دارد و می‌تواند کامل کننده استایل و تیپ شخصی شما باشد. بد نیست بدانید که دیوید یورمن در مورد ارائه طرح‌های جدید چه می‌گوید، وقتی که از او پرسیدند که چطور طرح‌های جدید را تائید کرده و به مرحله اجرا می‌رسانید؟ او پاسخ داد: همیشه هنگامی که قطعات جدید را طراحی می‌کند از خود می‌پرسد که آیا این طرح همان طرحی است که سیبل می‌پوشد؟ آیا این طرح مورد پسند او قرار می‌گیرد؟

در حال حاضر سمت مدیر ارشد برند را سیبل به عهده دارد و پسر آن‌ها ایوان مدیر جواهرات و ساعت‌های مردانه می‌باشد.

از محبوب‌ترین مجموعه‌های دیوید یورمن می‌توان به مجموعه‌های Albion، Cable Classics، Chain، Chatelaine، DY Crossove، Solari، Starburst و Stax اشاره کرد. در میان این طرح‌ها می‌توان گفت دستبند دیوید یورمن و انگشتر آن معروف‌ترین طرح می‌باشد. دیوید و سیبل یورمن از فرم‌های در هم آمیخته‌ای که در طبیعت و در معماری باستان و مدرن دیده می‌شود برای طراحی کالکشن‌های مختلف خود الهام گرفته‌اند. بنا بر گفته یورمن، آن‌ها تلاش می‌کنند تا بیش از هر چیز در مجموعه‌های خود قدرت و هماهنگی را به نمایش بگذارند.

معروفیت طرح‌های جواهرات معروفیت یورمن از دستبند Cable Classic شروع شد. در واقع می‌توان گفت نشان برجسته برند دیوید یورمن طرح Cable می‌باشد. این طرح که به مارپیچ نیز معروف است، شامل میله های فلزی صافی است که به آرامی دور یکدیگر پیچیده‌اند. در واقع آراستگی جواهرات با طرح زیبای کابل، به آن‌ها حرکت و عمق می‌بخشد. از ابتدای تأسیس برند یورمن این کابل در طراحی‌های این برند قرار داشته است. برای طراحی این کابل از فرمهای در هم تنیده‌ای که در طبیعت و در معماری باستان و مدرن دیده می شود، الهام گرفته شده است. بنا بر گفته یورمن، نقش کابل، نماد قدرت و هماهنگی است.